Sunday 5 June 2011

Hargailah Seorang Wanita itu Sebaik Baiknya


Di suatu malam depan panggung wayang…
Sizuka : Best tengok wayang dengan awak tady . kelakar je cerita tu . takbosan kan?
Nobita : Aah takbosan . Best !
Sizuka : Kalau best , nape awak letakkan kepala awak kat bahu saya n bagytw saye yang awk mengantuk ?
Nobita : Pfffttttt~ hehe..

Sizuka : Nasib baik kita pakai sweater kn awak? Kalau tak , mesti sejuk dalam tu td .
Nobita : Aah . btul3 ! takdela sejuk sangat tady bila dah pakai sweater ni .
Sizuka : Kalau taksejuk, kenapa awak pegang tangan saya & bagytw yang awk sejuk ?
Nobita : Pffftttt~ hehe..


Mereka pun menuju ke i-City..

Sizuka : Awak, saya cantik tak ?
Nobita : Awak kan sayang saya . mestilah cantik .
Sizuka : Kalau saya ni betul cantik bagi awak, kenapa bila saya pakai baju baju tertentu baru awak akan puji saya cantik . Kalau saya pakai baju longgar, awk diam je . kadang kadang awak akan tanya saya kenapa pakai baju besar . kalau saya pakai baju ketat, baru awak puji saya cantik . kenapa ye?
Nobita : Pfffttttt~ hehe..

Mereka pun tiba di i-City..

Sizuka : Jom snap pic wak . saya nak tangkap gambar awak bawah lampu tu.
Nobita : Kita tangkap gambar berdua la syg. Meh sini, duduk sebelah saya. Rapat sikit, nanti takmasuk pulak gambar awak.
Sizuka : Boleh ke rapat rapat ni? pfftttt
Nobita : Takpe . awak kan awek saya .
Sizuka : Awek jeh . bukan isteri yg sah .
Nobita : Pfffttttt~ huhu .

Sizuka : Nanty saya simpan gambar kita ni dalam laptop saya ye wak .
Nobita : Alaa .. upload la terus dalam fb.
Sizuka : Eh .. boleh ke . takelok la wak . gambar tu dah la awak & saya jeh . yang ke-3 syaitan . pastu nak pergi heboh 1 dunia tentang dosa yang kita buat . xmalu ke ? pfffttttt -.-
Nobita : Hurmmmm~ huhu..

Mereka pun pulang..

Sizuka : “Awak, awak syg saya tak ?
Nobita : Mestilah syg . syg sangat2 tau..haa
Sizuka : Buktinya??
Nobita : Eh..mcm ajak bergurau jeh . nak saya kiss pipi awak tuh ke syg ? hehe
Sizuka : Ish..apa ni ? Teruknya pemikiran awk..pfffttt
Nobita : Eh..errr~ huhu 

Sizuka :  Mak saya kata, kalau kita syg sesuatu tu, kita akan jaga sebaik mungkin.
Nobita : Eh..mestila ! hehe
Sizuka : Tapi awak tipu saya ! huu~
Nobita : Eh..kenapa plak sy tipu awk ??
Sizuka : Kalau awak syg saya, mestilah awak jaga saya sebaik mungkin tapy awak takjaga saya dgn baik pun..awk sentuh sentuh saya, pegang tangan saya, cuba nk kiss saya,ajar saya buat benda bukanbukan yg saya takpernah buat sebelum ni, selalu ajak saya keluar malam-malam.
Nobita : Owh..sekarang awk nak salahkan sy la ajak awk keluar malam ?? Mak ayah awk yg bg izin tau!
Sizuka : Memang diorang yg bagi izin tapi awak tau tak yg diorang jugak yg akan tanggung dosa saya dgn awk malam malam macam ni sbb diorang bg izin pada saya anak perempuan diorang utk keluar dgn lelaki bukan mahram tanpa adik atau abang saya sebagai peneman pastu buat benda-benda xsenonoh! Pegang sana pegang sini..awk tau x panggung wayang tu mungkin sejuk bagi awk sampai terpegang tangan sy dgn sengaja, tp neraka tu teramat panas & tangan awk y memegang tangan sy tu akan dibakar dalam api neraka berulang kali..awk sedar x semua tu?? Tangkap gambar nak kepit-kepit, padahal boleh je tangkap gambar sorang-sorang kan..then, nak heboh kat 1 dunia. Pastu nanti org ‘like’ awk pun suka sebab orang tau siapa awek awk & hubungan awk dan sy kononnya bahagia tapi awk sedar x yang malaikat sentiasa mencatat segala apa yg kita buat..awk ada ilmu agama..klu xde ilmu agama pun, awk tau benda tu salah..tp kenapa masih buat? Awk sedar x semua tu??? Ingat Allah tak waktu awk buat semua tu?? Awk tu belum tentu jodoh sy, nak sentuh-sentuh sy. Kalau da awk nak sentuh-sentuh sy, apa je yg suami sy boleh dapat special dari sy sbg isterinya yg sah? Awk nak ke isteri awk dah macam sisa orang? Awk mesti akan cakap awk akan pastikan yg awk akan nikah dgn sy sebab tu awk boleh sentuh-sentuh sy..tp awk sedar tak yg awk tu siapa?? hanya hamba Allah...awk bukan tuhan utk tahu siapa jodoh sy & jodoh awk..awk sedar x semua tu??? Kalau betul awk syg sy, awk jaga lah sy baik-baik, beri sokongan sy jd muslimah solehah…dekatkan diri pada Allah, mohon pada Allah supaya izinkan kita dijodohkan bersama kerana sy ni milik Allah..ibu bapa hanya penjaga sy, mereka menjaga sy dgn penuh kasih sayang & didikan y baik sehingga sanggup memberi kepercayaan pada awk utk menjaga sy, tp awk jaga sy x??awk jaga sy x?? x kan..awk bawa sy kearah keburukan..awk sedar x semua tu??? Banyak lagi y awk buat kat sy, sy pun terlalu kurang pandai ikutkan je kemahuan awk..nanti kat neraka bila Allah soal sy dgn dosa-dosa maksiat y kita buat, bukannya awk dapat backup sy dpn Allah..kn?? Tolonglah tahan diri tu sehingga kita dah sah dinikahkan..huuu~

Suasana bertukar menjadi suram...sehinggalah nobita mula meluah perasaan...

Nobita : Kenapa x dari dulu awk cakap semua benda ni?? Kenapa bila kita dah lalui macam-macam baru awk nak luahkan semua ni???
Sizuka : Sebab sebelum awk nak couple sgn sy, awk janji yang awk akan jaga sy baik-baik. Awk suka dengan saya pun sebab bagi awk sy baik tapi semakin lama awak makin berubah. Perubahan awk turut merubah diri sy. Baru sekarang sy luah semua benda ni sebab selama ni sy sentiasa menanti agar Nobita y dulu kembali. Nobita y menjaga sy dgn baik. Sy tunggu Nobita tu..tunggu & terus menunggu kerana sy sayangkan dia. Tapi semakin lama sy tunggu, semakin menjadi-jadi...awk fikirlah baik-baik apa y sy sampaikan...kalau awk masih xberubah, lepaskan sy kerana Allah..

Nobita : ......

p/s : story ney aku letak at belog just sekadar buat pengajaran k ! takde niat nak perli sape sape pon . sape yang terase , lantak korang lha ! aku pon tak perfect jugak ! yaww :)

1 comment:

  1. bagus punya entry...like sgt2...

    eh btw, comel la yaya ni...;)

    ReplyDelete